Natuur.nl: Actief in de Natuur

Home Wandelpad Fietspad Ruiterpad Overnachten Reisgids: Werk mee
Ga terug   Natuur.nl: Actief in de Natuur > GPS Navigatie en GPS routes

Mededelingen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 23 augustus 2007, 09:59
RonaldSp RonaldSp is offline
Komt af en toe kjken

Standaard Bijhouden fietsactiviteiten via GPS

Trip Tracker SPORTSMATE (TTSM) is een gratis webapplicatie die gebruikers de mogelijkheid biedt om hun sport en/of recreatie activiteiten achteraf te analyseren of te bekijken. Hierbij kunnen afgelegde routes zeer nauwkeurig op plattegrond of luchtfoto’s weergegeven worden, kan men over afgelegde routes heen ‘vliegen’ met luchtfoto’s als ondergrond, gemaakte foto’s kunnen gekoppeld worden aan de fotolocatie en prestaties kunnen geanalyseerd worden doormiddel van grafieken.

Om eigen routes te loggen heeft de gebruiker slechts een GPS-datalogger, PDA of mobiele telefoon (met GPS-functie) nodig, waarmee de data naar de applicatie geüpload kan worden. Zo kan iedereen haar eigen trips uploaden en online analyseren, foto's toevoegen en bekijken.

De site richt zich op verschillende doelgroepen die elk specifieke functies van de webapplicatie kunnen gebruiken. Mogelijkheden van de site zijn onder andere:

Recreatie
- Terugzien vakanties en uitstapjes op luchtfoto’s en plattegronden.
- ‘In vogelvlucht’ over de luchtfoto’s van vakanties en uitstapjes ‘heen vliegen’ door middel van de afspeelfunctie.
- Bekijken foto-diashow van vakantie, uitstapje of reis, waarbij fotolocatie op luchtfoto weergegeven wordt en zelf toegevoegde verhalen getoond worden.
- Uitnodigen vrienden en bekenden om vakanties, reizen en uitstapjes te komen bekijken.
- Bijhouden reislogboek zodat het thuisfront op de hoogte blijft.

Recreatie voorbereiding
- Bekijken van trips inclusief foto’s, luchtfoto’s, plattegronden en verhalen van omgeving waar men een uitstapje wil maken of waar men op vakantie wil gaan.
- Plattegrond inclusief route (en routebeschrijving) afdrukken van de mooiste trips zodat men deze zelf ook kan volgen.

Sport
- Tijdens het gebruik van TTSM software/hardware ‘standaard’ de trainingsfactoren bekijken, zoals snelheid, afstand, hoogte, afgelegde route tekenen, etc.
- Achteraf trainingsresultaten analyseren en vergelijken met eerdere trainingsresultaten.
- Terugzien activiteiten op luchtfoto’s en plattegronden.
- ‘In vogelvlucht’ over de luchtfoto’s van activiteiten ‘heen vliegen’ doormiddel van de afspeelfunctie.
- Delen van trainingsresultaten met leden sportclub/vereniging.
- Het live (tot op de seconde nauwkeurig) volgen van sporters (individueel, in clubverband of tijdens sportevenementen).

Hieronder staat een link met een voorbeeldtrip die de mogelijkheden van de website wat verduidelijkt (een wielrentrip met hartslag en gemaakte foto’s tijdens de trip):

http://www.ttsm.com/tripview.php5?t=3422&to=map

Wellicht kan deze applicatie sommige van jullie behoeften vervullen. De site is nog volop in ontwikkeling en meer functionaliteiten en opties zullen in de toekomst worden toegevoegd.

Laatst gewijzigd door RonaldSp; 27 augustus 2008 om 10:42
Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2007, 08:37
RonaldSp RonaldSp is offline
Komt af en toe kjken

Standaard

Wordt er door jullie bezoekers van dit forum eigenlijk veel gebruik gemaakt van GPS tijdens jullie sport- en of recreatieactiviteiten? Bij eventuele op- of aanmerkingen op onze site hoor ik deze graag, we zijn namelijk constant bezig om onze site te verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 19:55
trackfan trackfan is offline
Komt af en toe kjken

Standaard

Ik maak sinds 2 jaar gebruik van een GPS. Voor fietsen en wandelen.
Dankzij mijn Garmin en de Topo Nederland kaart kom ik op plaatsen waar ik anders nooit zou komen.
Met vakantie: Plaats een waypoint naar je vakantieverblijf of naar de parkeerplaats van je auto en 'dwalen' maar. Onvoorstelbaar hoeveel paden er door de bossen lopen.
Sinds enige tijd publiceer ik mijn tracks op Wikiloc.com Deze tracks komen ook automatisch terecht in Google Earth (zie mijn post in het forum van http://www.google-earth.startkabel.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten