Natuur.nl: Actief in de Natuur

Home Wandelpad Fietspad Ruiterpad Overnachten Reisgids: Werk mee
Ga terug   Natuur.nl: Actief in de Natuur > Wandelnieuws, tochten en routes

Share This Forum!  

Mededelingen

Wandelnieuws, tochten en routes Een leuke route uitgezet.? Een nieuwe gids verschenen? Een tocht georganiseerd. Een mooie route gewandeld? Vertel uw ervaringen. Plaats hier uw bericht.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 10 augustus 2017, 10:01
hansduyn hansduyn is offline
Niet weg te slaan

Standaard Grote Rivieren-1

Hallo , op een druilerige dag in Schoonhoven begonnen aan mijn eerste etappe van het Grote-Rivierenpad . Over en langs de Lek naar het bijzonder leuke stadje Nieuwpoort . Daarbuiten loopt de route over een twee meter smal graspad . Op dat dijkje stonden twee koeien naast elkaar waar ik me dus tussendoor zou moeten wringen . Daar zijn ze mij ( stadsmens ) toch te groot voor . Op enige afstand liep een geasfalteerd fietspad toevalligerwijs dezelfde kant op , dus je snapt hem wel . Verderop langs de Westermolen een pad tussen weilanden door . Het voelde als een krijtstreep op een biljartlaken . Het pad was natuurlijk prima , maar het zicht saai : strak gestreken groene velden bijna zonder grazers . Ik was al bang dat het de hele route zo zou blijven . Maar , voorbij Ameide , bij Sluis , kom je over een pracht natuurpad langs de Zouweboezem . Hoog nat gras , riet , bos , slootjes , slingerende paadjes , en..... regen . Het was gelijk een stuk interessanter ( behalve die regen dan ) . Het pad eindigt bij de Lekdijk , voor nu even de Costa de Lek , zie foto . Bij elke boerderij stonden deze palmbomen , mooi contrast met het echt Hollandse weertype . Voorbij Lexmond nog even een stukje over de Lekdijk gelopen . De volgende keer van de Lek naar de Linge .
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg GR037.jpg‎ (65,7 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten