Natuur.nl: Actief in de Natuur

Home Wandelpad Fietspad Ruiterpad Overnachten Reisgids: Werk mee
Ga terug   Natuur.nl: Actief in de Natuur > Wandelmaatje gezocht

Mededelingen

Wandelmaatje gezocht Wandelen is leuk. Met z'n tweeën of een groepje is het nog leuker. Wie gaat er mee?

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 4 maart 2010, 16:55
Anne Marieke Anne Marieke is offline
Nieuw hier

Standaard Amsterdamse Waterleidingduinen

Ik ben in het bezit van een jaarkaart voor de Amsterdamse Waterleiding Duinen. Ik ga heel erg vaak alleen daar heen, en dat vind ik op zijn tijd heerlijk. Maar soms vind ik het ook fijn om gezelschap te hebben.

Ik ben een struiner, geen fanetieke wandelaar, ik ga bijna altijd van het pad af en kruip daar waar ik gaan kan op zoek naar diertjes, vogels en andere boeiende dingen. Of pluk bramen en bessen in het najaar. Ik kom er echt voor de natuur, voor de rust en om te ervaren. En om foto's te maken. Vaak doe ik ook wandel meditaties en intuitief lopen. Klinkt zweverig maar het is voor mij heel erg mooi om te doen. Met andere woorden, ik maak relatief weinig kilometers maar heb wel een hoge verblijfsduur (lees ik sta veel stil of zit)

Omdat ik het leuk vind dit soort dingen met iemand te kunnen delen, ben ik op zoek naar een bij voorkeur vrouw, die deze interesse deelt en ook avontuurlijk is aangelegd, want de meidoorns en duindoorns schuw ik niet. Ik ben natuur spiritueel ingesteld, en ik zou het helemaal fijn vinden als je daar affiniteit mee zou hebben. Ik ben niet zo zeer op zoek naar een praat-wandelgroep en laat het duidelijk zijn dat het puur vriendschappelijk is

Even ter informatie, ik ben dol op dieren, maar honden mogen dit natuurgebied niet in.
Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 20:49
Anit@023 Anit@023 is offline
Al vaker hier geweest

Standaard A'damse waterleidingduinen

Hallo Anne Mieke,

Wat een leuk stukje heb je geschreven ! Het sprak me meteen aan.

Ook ik wandel graag en alleen en vooral in de Amsterdamse Waterleidingduinen. Moet morgen nog een nieuwe jaarkaart kopen :-)
Ook ik ben een struiner, wandel bij voorkeur van de paden af, volg soms wel de wildpaadjes, mijd de gekleurde routes als de pest. Hoe rustiger, hoe beter.
Ik ben spiritueel in de zin dat ik energie haal uit de natuur, ben down to earth, maar kan genieten van vogelgeluiden, het ruisen van gras. Ik mediteer soms in een duinpan of kan er gewoon even liggen met mijn ogen dicht.
Ben dus ook geen kilometervreter, maar wandel om te genieten van de natuur, energie op te doen. Ik ben ook geïnteresseerd in de flora van de Waterleidingduinen. Zou wel wat meer van de vogels willen weten.

Alleen wandelen heeft z'n voordelen, vooral de rust die dat geeft.
Maar soms is het inderdaad wel gezellig om met een ander te wandelen, te delen wat je ziet en meemaakt. Of na afloop iets te drinken op het terras bij De Oase. Vandaar dat ik reageer op je stukje. Ik zou het leuk vinden om zo af en toe eens af te spreken.

Ik zie dat je het stukje al een paar weken geleden hebt gepost, dus ik ben benieuwd of je al veel reacties hebt gehad.

Ik hoop gauw iets van je te horen.

Tot dan.

Anita
Met citaat reageren
Oud 15 april 2010, 16:15
zuid61 zuid61 is offline
Al vaker hier geweest

Standaard wow, klinkt goed!

Mag ik ook mee?

groetjes, Ingrid
zuid61@gmail.com
Met citaat reageren